Injectoarele sunt aplicate atât pe motoarele pe benzină cât și pe cele pe motorină. Numele acestora deja ne descrie scopului lor, și anume, să injecteze sau să pulverizeze cu precizie combustibil în motor. În funcție de tipul de alimentare al mașinii dvs., aceste injectoare pot alimenta motorul în mai multe feluri, în portul de admisie sau în camera de combustie, respectiv în cilindri.
Autovehiculele alimentate pe benzină pâna în anii 90’ au funcționat pe bază de carburator, însă această tehnologie este destul de primitivă și ineficinetă. Motoarele pe diesel în schimb, au avut de la început injecție, atât mecanică cât și controlată electronic.
Injecția mecanică, ca și carburatoarele, s-au dovedit a fi ineficiente până când cei de la Bosch au perfecționat acest lucru prin control 100% electronic și au reușit să obțină o performanță mai bună și în același timp eco-friendly. Un alt avantaj secundar al injecției electronice, mai ales pe motoarele diesel, este obținerea de turații mult mai mari.
Aceste injectoarele moderne funcționează la presiuni foarte mari, de exemplu 500-1000+ bari, pe când o anvelopă comună necesită aproximativ 2.2 bari. Anumite configurații al motorului, permit o injecție variabilă. ECU-ul mașinii calculează câtă cantitate de combustibil are nevoie motorul tău pentru a funcționa cât mai bine în funcție de turații.